Jawa půldeci tour

Tohle jsou stránky party bláznů, kteří dotáhli do konce jeden z nápadů vzniklých při zdolávání bečky Litovle.

Rakousko

Přes zimu přišlo přemýšlení, kam další rok. Na severu už jsme byli, tak padla volba na Rakousko. Sice ne moc do hloubky, ale skoro 200Km jsme tam najeli. Podle GPS měla mít trasa cca 560Km. Trošku jsem naplánoval trasu a 29.5. jsme i s Vraťou vyrazili najíždět. Jeli jsme je na Transalpu. Skůtr by to za jeden den asi nesjel. Trasa byla Jedovnice, Vranov, Pasohlávky. Takže se nám výprava prodloužila o jeden den. Hned první část cesty do Jedovnice byla sice krásná, ale jen na velké motorce. Samé kopce. Takže tu jsme zavrhli, a vrátili se k tradiční trase.

V Jedovnice se zrovna chystali závody motorových člunů. Jenže nás čas tlačil, tak jen Vraťa zamluvil chatky a jelo se dál na Vranov. Tam další zamluvení chatek a směr hrad Harrdegg v Rakousku kousek pod Vranovem. Podle mapy je k němu cesta přímo. Sice jen polňačka, ale to by nevadilo. Jenže realita je jiná. 3Km od čáry je CHKO a na cestě zákaz jak vrata. Ještě k tomu stanice CHKO hned vedle. Když jsem hledal v GPS jinou trasu, tak k nám přišel jeden ochranář. Jestli prý chcem na hrad, tak se musíme vrátit 20km. Na to nebyl čas, a tak jsme jeli dál na Znojmo. Hrad bude překvápko. Rakousko bylo v poho jako vždycky. Před Pasohlávkama samý policajt, včetně vrtulníku. Co se děje jsme pochopili až v kempu. Byl to motorkářský sraz. Zamluvení chatek, rychlá večeře a už jen rychle domů. Opět velké kopce, takže ještě důvod k přepracování.ostrý start byl naplánován na 24.6.

Opět tradiční vážení. Náš pan ředitel nám poslal obálku se sponzorkým darem, za což mu moc a moc děkujeme. Jedeme nalehko, protože k radosti většiny spíme v chatkách. Váha 6-ti strojů činila 462kg. Po ujetí 6 km se Vraťovi zastavuje stroj přímo, když míjí svou rodinu, které ho vyprovázela, když jsme projížděli kolem jejich baráku. Naštěstí jen svíčka, a tak se hned jelo dál.

Mirka s Markem jsme brali cestou.

Opět Drahanský kopec.

U Kojálu jsme potkali dědu na S11. Přidal se k nám a dojel s námi až na benzínku do Jedovnice.

Trochu jsme pokecali a sjeli dolu do hospody na oběd. Tam na nás zachvilku přiletěl měšťák. Že prý stojíme na chodníku, a že to může být až za 500 za každého. Pak nám doporučil, ať radši stojíme na zákazu zastavení. Hold logika. Tak jsme radši přejeli na parkoviště, kdyby přišel třeba jeho kolega.

Přijeli jsme do kempu a ubytovali se v chatkách. Ujeto 65km za 1:48 hod.

Než jsem stačil vybalit, tak nový člen Martin už rozebíral svůj stroj. Složil ho těsně před odjezdem, a cestou si uvědomil, že asi otočil píst. Měl pravdu. Naštěstí kroužky vydrželi.

Po rozborce a zborce se šlo na pivo do srubu na hrázi. Zrovna bylo MS ve fotbale, a tak bylo narváno. Místo jen na terase. Ještě k tomu se nevařilo. Takže opět na náměstí na véču.

Někteří lámají servírku, aby jela s náma, prý až příště.

Navrat do kempu (odlehčení).

Ranní balení a odjezd směr Vranov.

Na okraji brněnské přehrady jsme se stavili na hradu Veveří. Pěkný a hodně rozlehlý hrad.

O kousek dál se zastavujeme v opravovaném hotelu na oběd. Ze začátku si nás nevšímali, ale nakonec jsme se přece jen najedli.

Následovala zastávka na Automotodromu Brno. Tajně jsme doufali že by nás pustili objet jedno kolečko. Jenže trať měli pronajatou ňácí Němci, a tak jen fotka u hlavní brány.

Krátká zastávka v Příměticích u první hromosvodu, který postavil kněz Prokop Diviš.

Martin opět ladí svůj stroj. Po chvíli zase jedeme. Je první den prázdnin, a do kempu na Vranově se začínají sjíždět první rekreanti. Máme ujeto 136km za 3:48 hod. čistého času.

Vybalíme a jdeme na hráz na véču. Nejsme jedinný dvojtakt, který má problém s motorem.

Po doplnění kalorií se vracíme do kempu. Pěkně se oteplilo, a my potřebujeme sprchu. Po opláchnutí prachu spěcháme zpátky na hráz.

V hospodě se zaatím usadila hodně veselá parta. Vypadali jak vodáci, ale vyklubala se z nich reklamka na tahu. Pivo lili i do nás, za což jim děkujeme.

Vzornější půlka naší sestavy šla spát,

a ta druhá samozřejmě zůstala. Sice nás ráno čekalo 200km Rakouskem, ale když byla taková sranda. Ráno jsme ho s Jindrou ještě určitě měli, ale muselo se vyrazit.

Snídaně a odjezd.

Aby sme nemuseli objíždět kopce do Vranova, tak sme se rozhodli přetlačit most přes zátoku který je jenom pro pěší a cyklisty. Že jsou dál ještě tři zákazy jsme zjistili až cestou.

Naštěstí nás nikdo nezastavil a tak sme dotankovali a pokračovali na zříceninu hradu Cornštějn. Pak přišla trasa naslepo. Jedem sice s GPS, ale cestu na hrad Harrdegg jsem našel na mapách na Googlu.

Chvilku ladím GPS, čehož využívá Jindra k oddechu. Cestu trefuji na poprvé, je to sice jenom klasická kamennitá polňačka, ale jsme v Rakousku. Doufám že to není trestné. Začínají krásné silnice, a všude čisto a pořádek. No prostě Rakousko.

Zachvíli už jsme u Harrdeggu. Krásný hrad.

Po příchodu ke kastelánce, která na nás kupodivu mluvila česky, a nabízela slevu, jsme zjistili, že je už půl dvanácté a my musíme chtě, nechtě dál. Třeba se sem ještě někdy podíváme. A tak valíme. Kousek dál při příjezdu do nějakého městečka se za námi najednou ozvala siréna, a v zrcátku modré majáky. Už jsem myslel na nejhorší. Zrovna jsme přejížděli přejezd, na kterém byla třicítka. Jedinná rychlost, kterou můžeme překročit. Zajel jsem na bok, a čekal nejhorší. Naštěstí jenom projela sanitka. Krve by se v nás ale nedořezal.Pak už cesta ubíhala v klidu. Krajinka jen lehce zvněná, takže cesta ubíhala rychle.

Jen krátké zastávky na ulevení a občerstvení.

V jednom městečku stál na náměstí zvláštní sloup se znaky. Nevíme co znamenal, ale líbil se. Potpm se najednou zastavil můj Stadion. Naštěstí jen došel benzín. Přepnutí na rezervu to spravilo, ale spotřeba nějak stoupla. Kousel dál začal mít problémy Petr. Trochu poladění a opět jedem. Nutná zastávka na benzínce a trochu pokecu s místním natčencem. Potom už jen míjení dvou policajtů na nějaké místní oslavě. První byl v pohodě, ale druhý, který stál v kopci, kde naše stroje samozřejmě čudí, vypadal hodně nepříjemně. Naštěstí nás nezastavil.

Teď už jen přes čáru zpátky domů. Před kempem chcem ještě navštívit Janův hrad. Petřík k němu dojíždí už jen tak, tak.

F

Ani nejde na obhlídku, a snaží se se strojem něco udělat. Zkoušíme měnit různé díly, ale pořád nic. Potom Jindra ladí odtrh a fichtl se konečně roztáčí. Do kempu je to ještě dost daleko a nástup je jen do 18:00. jenže v půl cesty se Petřík zase opožduje a ještě k tomu zastavuje Vraťa. Vraťa po krátkém ladění opět vrčí, ale Peťa ne. Nedá se nic dělat. Dělíme se na dvě skupiny. Jedna zůstala s Petrem, a druhá jede do kempu pro klíče od chatek. Na vrátnici to bylo jak v akčním filmu. Samej Rambo. Nosiči melounů v plné zbroji. Na otvírání závory jsou určitě potřeba :-) . než jsme vypnili všechny formuláře, tak už zbytek skoro na místě. Ubytování bylo fakt prostorné.

Vraťa vymyslel super garáž, ale po chvilce museli stroje ven. Benzín v malé místnosti fakt nevonní. Tak se parkovalo na terase. Ujeli jsme 199km za 5:36hod. čistého času.

Takže doplnění tekutin a energie. Poslední runda piva ze sponzorkého daru. Díky pane řediteli. Spát se šlo celkem brzo.

Přece jenom jsme byli utahaní a pivo ve stánku taky nic moc. Ráno nastalo velké ladění.

Vraťa s Petříkem ladili předstih, a já v umývarkách proplachoval karbec.

Po snídani se badilo, a už jen 120 km k domovu.

Ještě jedna zastávka na Slavkovském památníku. Pod kopcem Petřík zase stojí. Chvilu domlouvání a opět pokračujem.

Zastávka ve Vyškově na obědě. Potom nás GPS žene nesmyslně oklikou, ale protože Petříkovi začíná fichtl zase stávkovat, tak je delší trasa nakonec lepší. Mineme aspoň kopce kolem dálnice. Sice se jen vlečem, ale do Myslechovic dojíždíme všichni. 120 km za 4:20 hod.

Poslední nealko, teda až na Vraťu, ten už je doma. Ráno v práci jsem čekal, že budou všichni zničeni a o fichtlích nebudou chtít dlouho slyšet. Chyba lávky. Hned se začala plánovat trasa na přští rok. Rozhodování bylo celkem rychlé. Ale to zase až za rok, jestli to vyjde...

Suma sumárum. Ujeto 521km
v sedle jsme strávili 14:52 hod. čisté jízdy
Stadionek sežral 11L benzinu.